Una
campanya llançada des de l'Aplec de Camp de Túria però oberta a la
participació de totes aquelles persones i col·lectius de base que
en compartisquen els objectius.
El
passat divendres 10 de febrer tingué lloc a Llíria la presentació
de la nova campanya de l'Aplec: “Camp de Túria Batega. No som
comarca dormitori”. L'acte, que tingué lloc al Casal Jaume I i
al qual assistiren mig centenar de persones, serví per a exposar
aquesta nova iniciativa que, d'acord els organitzadors, “pretén
ser una crida per la vida en els nostres pobles reivindicant, alhora,
un Camp de Túria que s'allunye del model de comarca dormitori”.
Juntament
amb aquesta reivindicació general que es recull en el mateix lema de
la campanya, Camp de Túria Batega pretén també:
- Fer valer el Camp de Túria en el seu conjunt. Es tracta de promocionar tot allò que dóna i que omple de vida la nostra comarca (treball, oci, cultura, vertebració...).
- Visibilitzar problemàtiques i reivindicar-ne solucions. Partint d'una anàlisi, plantejar de manera col·lectiva quin és el futur que volem i que necessitem per a poder fer vida als nostres pobles.
- Incidir en la creació i l'enfortiment d'una identitat comarcal pròpia, a través de la creació de llaços i de relacions entre els diversos agents del Camp de Túria que treballen tot plegat per tal d'enfortir la nostra identitat comarcal.
- Apostar per un model de relacions humanes basades en la comunitat i en la solidaritat.
Des
de l'organització es volgué insistir que Batega no és
exclusivament una campanya de l'Aplec de Camp de Túria. En aquest
sentit, Batega anirà construint-se entre totes, de baix cap a dalt,
a partir dels plantejaments, de les necessitats i de les
reivindicacions que qualsevol persona o col·lectiu amb un interés
comú puga proposar i desenvolupar.